.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقاي لاريجاني؛ آن كه سوخت، "انسان" بود

واكنش غيرمنطقي "علي لاريجاني"، راه‌يافته‌ي از قم به مجلس هشتم و رييس پارلمان به خودسوزي دردناك يك شهروند رو‌به‌روي نهاد قانون‌گذاري جمهوري اسلامي، با انتقاد گسترده‌اي رو‌به‌رو شد.
لاريجاني براي سرپوش نهادن بر اين رخ‌داد نگران كننده گفته بود: «در بررسي كه حراست مجلس در اين خصوص به عمل آورده است مشخص شده است كه ايشان هيچ‌گونه سابقه جبهه و جانبازي نداشته بلكه سابقه زندان و اعتياد و مشكلاتي از اين دست داشته است كه هيچ ارتباطي با امور جانبازي ندارد.»

سخنان لاريجاني كه نقض روشن و بارز حقوق انسانيئ يك شهروند است، با انتقاد شديد برخي نمايندگان پارلمان، روزنامه‌نگاران و وبلاگرها رو‌به‌رو شد.
يك خبرنگار پارلماني به "خرداد" گزارش داده است كه «اين خودسوزي و واكنش نادرست لاريجاني، نقل گفت‌وگوها در مجلس بود و نه تنها نمايندگان بلكه كاركنان مجلس نيز ترور شخصيت يك انسان از تريبون مجلس را بسيار زشت دانستند.»
"محمد دهقان" یک نماینده مجلس نيز در اين باره به خبرگزاري‌ها گفته است: «رییس مجلس نباید این گونه با حیثیت افراد از تریبون مجلس استفاده کند.
یک فردی به خانه ملت پناه آورده و ما کاری برای او نکرده‌ایم یا نتوانسته‌ایم بکنیم، خود را به آتش کشیده و دیگر دلیلی ندارد بگوییم چون جانباز نبوده خونش باید هدر برود و در مقابل خانواده داغ‌دار او چه جوابی داریم؟ چه جانباز بوده چه نبوده، این فرد یک انسان بوده که مشکلاتی داشته و اگر مدیران اجرایی به وظایف خود درباره او عمل می‌کردند کار به این جا نمی‌کشید؛ این درست نیست که صورت مساله را پاک کنیم و بگوییم این فرد جانباز نبوده است. اين سخنان هم خلاف قانون اساسی و هم خلاف شان مجلس است. «اگر این فرد معتاد بوده باید برای درمان آن کاری می‌کردند و اگر مشکل روحی و روانی داشته در خیابان چه می کرده؟ باید در مراکز مختلف مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.»

اين فرد كه از هويت وي اطلاعي در دست نيست، روز شنبه در برابر مجلس در ميدان بهارستان خود را به آتش كشيد. بنا بر گزارش‌ها نگهبانان و حراست مجلس هيچ اقدامي براي نجات جان اين انسان انجام نداند و تنها عابران و یک راننده اتوبوس به کمک او شتافتند. مردم با دستان خالي موفق به مهار آتش شدند اما فرد دچار خودسوزي، متاسفانه فوت شد. رسانه‌هاي خبري اعلام كردند كه «وي جانباز بوده» اما علي لاريجاني، رييس مجلس مي‌گويد كه فرد خودسوز «معتاد بوده و سوابق جنگ و جبهه ندارد». به نظر مي‌رسد لاريجاني براي فرافكني درباره‌ي ريشه‌ي چنين مشكلاتي كه در ماه‌هاي اخير براي چندمين بار رخ داده است، قصد يك فرار رو به جلو را داشته است.

سخنان ناشايست رييس مجلس جمهوري اسلامي هم‌چنين با واكنش گسترده‌اي در وبلاگ‌ها هم‌راه بود. يك وبلاگر نوست: «تو گویی اگر یک ایرانی، اعتیاد داشته باشد هیچ حق انسانی ندارد و چنان كه جانباز باشد، دقایقی از زمان مجلس به او اختصاص داده می شود. زمانی که برای هر دقیقه‌اش ۴۰۰ هزار تومان از بودجه مملکت هزینه می شود.»

فرزند يكي از روحانيون بانفوذ نيز در وبلاگ خود چنين نوشته است: « اگر خود را به آتش نمی‌کشید او را به زنجیر می کشیدند!»

خودسوزي روز شنبه، دومين مورد در چند ماه اخير است. پيش از اين نيز يكي از بازماندگان يك زلزله خود را در برابر مجلس به آتش كشاند اما از اين شانس برخوردار بود كه از سوي رييس مجلس و از تربيوني رسمي «معتاد و دچار مشكل رواني» خوانده نشود!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جانباز 30 بهمن 1387
آقای لاریجانی : از این به بعد اعتیاد و معتاد جرم سیاسی است ....شنیده بودیم به معتادان می گویند سناتور ......آقای لاریجانی این فرد به قول شما معتاد ، نشئه بود یا خمار ؟! اگر نشئه بود که حاضر نمی شد نشئگی بپرد ! اگر خمار بود که آنجا نمی ماند و بدنبال مواد مخدر می رفت ؟ تازه کدام معتاد شهامت و جسارت چنین کاری را دارد ؟! چرا جلوی مجلس ؟؟؟؟!!!! آیا صف معتادان تا جلوی مجلس رسیده است ؟! پس منتظر صف گدایان ، بیکاران و ... نیز باشید اگر راست می گویید آدرس منزل و محله این معتاد !!! را به خبرنگاران برای تهیه گزارش بدهید ؟؟؟؟؟ اگر برای روح این معتاد یک دقیقه سکوت می کردید بهتر از اظهار نظر نبود؟ ....این معتاد سیاسی اصلاح طلب که نبود ؟! بود ؟!!!!!
ستوده 30 بهمن 1387
خدا راضي نيست در حكومت اسلامي كوتاهي هاي خودمان را اينگونه توجيه كنيم . اي ما هايي كه دم از قران و نهج البلاغه و وعدالت محوري و مهرورزي ميزنيم اگر حكومت علي (ع) بود با امت مسلمان اينگونه برخورد ميشد . !!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.